22 Mayıs 2009

ben de diğer kadınlar gibiymişim!

Sen yıllarca yüzüne Bepanthol sür, aman öyle fondöten, pudra gibi gözenek düşmanlarından uzak dur, canım kirpiklerimi döker diye rimelleri dışla, nerde johnson's bebe şampuanı, badem yağlı mardin sabunu falan derkeeeeeen....

Evet ben de diğer kadınlar gibiymişim. Kozmetiğe, güzellik malzemelerine bulaşınca kendimi kaybettim. Ben kafayı kırdım. Günlerce saatlerce internette araştırdım. Forumlar okudum. Yılın sağlıklı ürün ödülü alan kremleri buldum. Hatta ürünlerin içeriklerini analiz edebilecek noktaya geldim. Bakın neler öğrendim:

Gülünce göz etraflarımda kaz ayakları oluştuğunu fark edince, 30'lu yaşlarda olduğum gerçeği ve göz çevresi kremleriyle de tanıştım. Devir antioxidan devri. Kırışık önleyici, azaltıcı, cilt yenileyici etkileri varmış. Mesela AHA'lı ürünler var. Yeşil çay, yosun gibi ürünler de antioxidan olarak kullanıyor. Son yıllarda keşfedilen idebenone diye bir antioxidan benim aklımı çeldi. Bunu içeren Prevage göz kremini kullanmaya başladım. Sarı sarı ilaç gibi bir kıvamı var. Bu nedenle daha inandırıcı geliyor. Gündüz ise ünlüüü La Praire Smart Eye Cream. Hem de SPF'li. Haftada bir de Shisedo göz maskesi. Ohhh mis gibi. En azından placebo etkisi yarattı. Sanki daha canlı bakıyorum!

No haş haş, no paraben

Parabenlere ölüüm. Kozmetiklerimiz çabuk bozulmasın diye eklenen çeşitli parabenleri dışlıyoruz. Paraben kullanılmayan kremler alıyoruz. Onları bolca sürüp bozulmadan bitiriyoruz. Meme kanseri olan kadınlarda paraben maddesi bulunduğuna ilişkin bir makale yayınlandıktan sonra "paraben-free" ürün sektörü oluştuğunu biliyor muydunuz?

Şu forumlara vakit ayırıp da tecrübelerini yazanların ellerinden öpmek istiyorum. Onlar sayesinde Dermalogica Precleanse temizleme yağını keşfettim. Çok eğlenceli, güzel kokulu. Önce yağı yüze masajla sür, sonra suyla yıka. Yıkarken sütümsü bir hal alıyor. Yüzünüzde çok makyaj yoksa tek başına da temizlemeye yeterli oluyor.

Hani Kelebek, günaydın gibi eklerde yazar. Efenim Ajda Pekkan bilmem nereye gitmeden önce yüzüne vitamin bilmem nesi yaptırdı diye. Bahsedilen vitaminler Skin Ceuticals gibi markaların ilacı andıran küçük şişelerinde satılan, E, C gibi vitaminleriymiş. Yağ gibi dokuları var. Geceleri yatmadan sürüyorsunuz. Ajda'nın doktoruna gitmeden evde vitaminleniyorsunuz. Bazı eczanelerde satılıyor. Strawberry.net'de de var. Bana Köroğlu'ndaki eczanede uygulama yaptılar. Bir de deneme boyu verdiler.



Türkan Şoray'ın sırrı Valmont

Azerbaycan'daki bir arkadaşım şiddetle Valmont ürünlerini tavsiye etti. Bizimki yıllar önce Türkan Şoray'la biraraya gelir. Türk sinamasının sultanı, arkadaşımın cildini çok beğenir. Hiç ürün kullanmadığını öğrenince, cildinin güzelliğini korumak için krem kullanmasını önerir. Kendisinin de Valmont kullandığnı söyleyerek sırrını ifşaa eder. Bizimki Azerbaycan'a döndüğünde Azeri First Lady Mihriban Aliyeva'nın da bu ürünü kullandığını, hatta dönem dönem Valmont'un İsviçre'deki bakım merkezine gittiğini öğrenir. Yani referenslar çok sağlam.